Článok I.
Úvodné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorým je spoločnosť OPTIMISED SOLUTIONS, s.r.o., so sídlom Živnostenská 2, 811 06 Bratislava, IČO: 45 249 440, DIČ: 2022910747, IČ DPH: SK2022910747, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 61034/B, email: ahoj@black.sk, tel. číslo: +421 911 212 185 (ďalej len „Obchodník“) ako aj ich vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce im z Kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“), ktorej predmetom je predaj tovarov prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://www.black.sk/.
Článok II.
Všeobecné ustanovenia
-
Tnto Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „Obchodné podmienky“), ktoré sú zverejnené na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka https://www.black.sk/sk/obchodne-podmienky.
-
Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje iba na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý je v postavení podnikateľa.
-
Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje iba na zakúpené produkty, ktoré sú predmetom Zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorá bola uzatvorená prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka.
-
Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so všeobecne platnými a záväznými právnymi predpismi, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim.
-
Predaný produkt musí byť v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami.
-
Predaný produkt je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak
-
spĺňa požiadavky dohodnuté medzi Obchodníkom a Kupujúcim,
-
spĺňa podmienku zodpovedajúceho množstva, miery, hmotnosti a funkčnosti,
-
je vhodný na účel, na ktorý bol daný produkt kupovaný alebo na aký sa zakúpený produkt používa.
-
Produkt nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Obchodník pri uzatvorení Zmluvy výslovne oboznámil Kupujúceho, že určitá vlastnosť produktu nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
Článok III.
Záručná doba a záručné podmienky
-
Obchodník poskytuje na nové produkty záruku v lehotách upravených podľa príslušných ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
-
Obchodník si môže s Kupujúcim dohodnúť aj inú záručnú dobu ako sú tie, ktoré sú upravené príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
-
Záručná doba začína plynúť dňom, kedy Kupujúci prevezme produkt.
-
Záručná doba neplynie počas doby, kedy Kupujúci nemohol používať produkt z dôvodu záručnej opravy.
-
Kupujúci má právo si uplatniť záruku iba v prípadoch, kedy zakúpený produkt nespĺňa funkcie a požiadavky, na ktoré je daný produkt určený.
-
Záruka sa nevzťahuje a Obchodník môže odmietnuť uplatnenú reklamáciu Kupujúceho v prípade, ak ide o poškodenie produktu, ktoré vzniklo v dôsledku
-
nesprávneho používania, nesprávnou obsluhou alebo neodborným zaobchádzaním s produktom,
-
opotrebenia patriaceho k bežnému používaniu daného produktu,
-
inštalácie, ktorá bola vykonaná odborne nespôsobilou osobu,
-
vady, ktoré súvisia a vychádzajú z povahy používania produktu.
-
Kupujúci si u Obchodníka nemôže uplatniť záruku v prípade, ak vznikla vada na produkte pri doručovaní prostredníctvom doručovacích spoločností. Obchodník nenesie zodpovednosť a neručí za akékoľvek poškodenia produktu, ktoré vzniklo počas doručovania zo strany doručovacej spoločnosti. V prípade vzniku škody na produkte počas doručovania si môže Kupujúci uplatniť svoje práva priamo u konkrétnej doručovacej spoločnosti, ktorá Kupujúcemu produkt doručovala.
-
Ak Kupujúci produkt neskontroluje alebo nezariadi, aby sa prevzal v čase prevodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len v takom prípade, že preukáže, že tieto vady mal produkt už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
Článok IV.
Zodpovednosť Obchodníka
-
Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá sa prejaví v lehotách upravených v Článku III ods. 1 a ods. 2.
-
Ak sa vada prejaví do uplynutia doby určenej v Článku IV ods. 1, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.
-
Obchodník zodpovedá za tú skutočnosť, že dodaný produkt bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak obvyklý účel, alebo že si zachová dohodnuté inak obvyklé vlastnosti.
Článok V.
Práva a povinnosti Kupujúceho
-
Kupujúci je povinný uplatniť nároky z vád bez zbytočného odkladu, prípadne najneskôr v lehotách uvedených v tomto Reklamačnom poriadku.
-
V pípade, ak Kupujúci neoznámi Obchodníkovi zistené vady na produkte v lehotách určených týmto Reklamačným poriadkom, nároky z vád Kupujúcemu zanikajú.
-
Kupujúci je povinný pri preberaní doručeného produktu vykonať riadnu obhliadku doručeného produktu a v prípade zistenia nedostatku je povinný bez zbytočného odkladu kontaktovať Obchodníka.
-
Kupujúci je povinný riadne doručený produkt od Obchodníka prebrať v dohodnutom čase a mieste.
-
Ak je dodaním produktu s vadami Zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže Kupujúci požadovať
-
Nárok na zľavu z kúpnej ceny zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by produkt mal bez vád, a hodnotou, ktorú mal produkt dodaný s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie.
-
Kupujúci nemá právo odstúpiť od Zmluvy, ak vady včas neoznámil Obchodníkovi.
-
Úcinky odstúpenia od Zmluvy nevznikajú alebo zanikajú, ak Kupujúci nemôže vrátiť produkt v stave, v akom ho dostal.
-
Ak Kupujúci prevzal produkt a zamýšľa ho odmietnuť, je povinný urobiť opatrenia primerané okolnostiam na uchovanie produktu.
Článok VI.
Práva a povinnosti Obchodníka
-
Obchodník nezodpovedá za vady produktu, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela.
-
Obchodník je povinný opraviť alebo vymeniť produkt v primeranej lehote, ktorou sa rozumie čas najkratší.
-
Obchodník je povinný v prípade odmietnutia uplatnenej reklamácie toto odmietnutie riadnym spôsobom zdôvodniť.
-
V prípade uznanie reklamácie je Obchodník povinný nahradiť Kupujúcemu náklady za doručenie reklamovaného produktu do sídla Obchodníka, ktoré je Kupujúci povinný zaplatiť podľa Článku 3 ods. 9 tohto Reklamačného poriadku.
-
Ak je Kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru alebo so zaplatením kúpnej ceny v prípadoch, keď sa dodanie produktu a zaplatenie kúpnej ceny má uskutočniť súčasne, a Obchodník má tovar u seba alebo s ním môže inak nakladať, musí Obchodník urobiť opatrenia primerané okolnostiam na uchovanie produktu. Obchodník je oprávnený produkt zadržať, dokiaľ mu Kupujúci neuhradí primerané náklady, ktoré Obchodníkovi pri tom vznikli.
Článok VII.
Uplatnenie reklamácie
-
Kupujúci má právo uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady, len ak vadu Obchodníkovi včas oznámil, najneskôr však v lehotách upravených týmto Reklamačným poriadkom.
-
Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o včasnom oznámení vady (ďalej len „Potvrdenie“). Obchodník v Potvrdení uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni.
-
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu písomnou formou na adrese Obchodníka
OPTIMISED SOLUTIONS, s.r.o.
Živnostenská 2
811 06 Bratislava
-
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj prostredníctvom elektronických pomôcok.
-
Ak Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom elektronických pomôcok je povinný zaslať s vyplneným Formulárom zaslať aj fotografický alebo audiovizuálny záznam produktu, v ktorom zaznamená vzniknutú vadu.
-
Kupujúci je povinný doručiť spolu s reklamovaným produktom aj všetku dokumentáciu potrebnú pre riadne uplatnenie reklamácie, Obchodník Kupujúceho vyzve prostredníctvom elektronických pomôcok na doplnenie tejto dokumentácie. Ak Kupujúci ani po opakovaných výzvach nereaguje, Obchodník má právo reklamáciu zastaviť a produkt vrátiť na náklady Kupujúceho späť Kupujúcemu.
-
Kupujúci je povinný pri uplatňovaní si práva na reklamáciu zabaliť reklamovaný produkt takým spôsobom, aby sa predišlo vzniku akejkoľvek škody na reklamovanom a posielanom produkte.
-
Ak Obchodník odmietne zodpovedať za vady, musí dôvody odmietnutia písomne oznámiť Kupujúcemu.
Článok VIII.
Reklamačné konanie a prevzatie reklamovaného produktu
-
Reklamačné konanie (ďalej len „Konanie“) začína dňom, kedy si Kupujúci uplatní právo na reklamáciu u Obchodníka, a to ktorýmkoľvek zo spôsobov uvedených v Článku VII ods. 3 a ods. 4.
-
Ak nie je možné vybaviť reklamáciu na mieste, Obchodník vydá Kupujúcemu potvrdenie o prevzatí reklamácie, v ktorom sú uvedené všetky podstatné údaje pre reklamáciu, ktorými je identifikácia Obchodníka a Kupujúceho, názov, množstvo, stav, opis vady reklamovaného produktu a právo uplatňované Kupujúcim.
-
Obchodník v potvrdení o prevzatí reklamácie určí predpokladanú dobu vybavenia reklamácie. V prípade, ak dôjde k predĺženiu lehoty z objektívnych dôvodov, ktoré Obchodník nevie ovplyvniť sa lehota predĺži, pričom je povinný o takomto predĺžení informovať Kupujúceho bez zbytočného odkladu.
-
Doba, počas ktorej prebieha reklamačné konanie sa nezapočítava do záručnej doby.
-
Obchodník po vybavení reklamácie vydá potvrdenie o vybavení reklamácie a následne informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie prostredníctvom elektronických pomôcok, primárne prostredníctvom emailu, pričom Kupujúceho informuje o spôsobe prevzatia alebo doručenia produktu
-
Kupujúci je povinný po vybavení reklamácie prevziať reklamovaný produkt
Článok IX.
Záverečné ustanovenia
-
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka, t.j. dňa 25.02.2025.
-
Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo aktualizovať tento Reklamačný poriadok. Akékoľvek zmeny tohto Reklamačné poriadku nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Oznamovacia povinnosť, ktorá vzniká Obchodníkovi v súvislosti s prijatím nového Reklamačného poriadku sa pokladá za splnenú dňom zverejnenia podľa predošlej vety.
-
Vzťahy zmluvných strán, ktoré nie sú upravené týmto Reklamačným poriadkom sa spravujú právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim.
-
V prípade ak sa akékoľvek ustanovenie tohto Reklamačného poriadku stane neplatným alebo neúčinným, nemá to za následok neplatnosť celého Reklamačné poriadku ale iba konkrétneho dotknutého ustanovenia.